dilluns, 13 de juny del 2016

VISITA A LA CLASSE DE 3r E

L'IMPULSOR DE LA IMMERSIÓ ENS VISITA

El passat dimecres 8 de juny, el senyor Joaquim Arenas va visitar la classe de 3r ESO E. El nostre convidat és mestre i pedagog, i reconegut activista social i cultural en pos de la llengua catalana. Fou l'impulsor de la immersió lingüística a Catalunya, que va permetre que el català fos -i sigui de moment- la llengua vehicular a l'educació catalana.

Un alumne va presentar a la classe el reconegut mestre i li va donar la benvinguda en nom del grup. Arenas ens va començar parlant de les llengües al món i de la importància cultural de cada una d'elles. Vam parlar de les llengües a Europa i de la situació sociolingüística actual del català als diversos territoris del domini lingüístic. 

Els alumnes es van animar a fer-li preguntes. Alguns li van preguntar per la seva vocació, d'altres es van interessar pels factors que han dut al declivi en l'ús del català com a llengua primera. Fins i tot hi ha qui es va atrevir a preguntar-li  quina de les llengües peninsulars seria la primera en morir. Al finalitzar, dos alumnes li van entregar un obsequi (cava d'Alella, que sempre queda bé) i vam baixar al pati a fer-nos una fotografia de grup amb ell.

 
Josep Mas

EL NOSTRE FUTUR

En aquest article diversos alumnes de l'assignatura de Revista ens expliquen què volen fer amb les seves vides...

JO VULL SER MATRONA (Mireia Massagué)

En el meu futur tinc pensat estudiar infermeria. Però no faré batxillerat, faré cicles de grau mitjà.

A mi m'agradaria arribar a ser matrona, perquè se'm dóna bé el tema dels nadons, tinc paciència, comprensió. O si no arribo a ser matrona, o el curs de la infermeria no m'agrada, aniria per el camí d'auxiliar d'infantil per ser professora de parvulari o guarderia. Jo de gran vull  tindre un bon futur, viure en una casa i tenir piscina, amb la meva parella i tot. Per arribar a ser matrona he d'arribar a la universitat per treure'm la carrera. Vull tindre el meu propi sou per no dependre de ningú.

No vull fer batxillerat perquè els estudis em costen molt i requereix molts estudis, en canvi per a mi és molt millor anar per el camí de grau mitja i després fer el grau superior.




JO VULL SER ASSITENT SOCIAL (Armand Suárez)

Tinc ganes de poder independitzar-me dels meus pares, per aconseguir-ho hauré de treballar. Vull ser assistent social. En què consisteix ser assistent social? Un assistent social té diferents funcions, en general ajudar la població, prevenir problemes tan individuals com col·lectius (familiars etc).  Ajudar a les persones en risc d'exclusió social. Proporcionar ajuda a les persones que la necessitin,.. Per què vull ser assistent social? Sempre m'ha omplert molt ajudar els altres. M'agrada molt analitzar situacions i buscar una solució coherent, penso que se'm dóna bé.


JO VULL SER ROBÒTIC (Luis Bejaramo)
Jo vull fer Robòtica perquè m'interessa molt com es va fabricant o ampliant, per exemple jo vull estudiar i aprendre.

Els Robots diuen que són per fer el treball dels humans, ara en molts instituts fabriquen robots o fan concursos.

Jo encara no sé que haig d'escollir: si fer cicles, baxillerat etc.



JO VULL FER BATXILLERAT (Sara Marín)


A mi personalment sí que m’agradaria fer batxillerat, ja que voldria entrar a la universitat. Tot i que encara no sé molt bé en què especialitzar-me, m’agradaria fer el batxillerat humanístic i social, ja que m’agraden molt les relacions públiques i socials i voldria treballar en alguna cosa social. També escolliria aquest batxillerat perquè se'm donen molt malament les ciències.


Tot i així crec que, per a alguna gent, escollir el batxillerat que vol fer és complicat  ja que no sempre el que realment t'agrada fer té bones sortides professionals...

Alumnes de Revista

FOTOGRAFIES COLÒNIES 1r d'ESO

Recull de fotografies de les colònies a Cala Monjoi (1r ESO)
Recull de fotos fet per Eva Pardos

divendres, 10 de juny del 2016

La ruta dels dracs (versió profe)


Els dracs tornen a planejar sobre Barcelona

El passat divendres 3 de juny, un grup de professors de l'Institut de Premià vam animar-nos a realitzar l'experiència literària -i també turística- de la ruta dels dracs que ja havíem fet amb el curs de 1r d'ESO.

Amb els dossiers dels textos, unes petites explicacions preparades i els micròfons, vam enfilar-nos en un passeig vespertí pels carrers més genuïns del centre de la ciutat comtal. Un recorregut que s'iniciava a les drassanes, i transcorria per les rambles, l'esgésia de Santa Maria del Pi, la catedral -i els seus carrerons adjacents- i la plaça Sant Jaume.


Vam gaudir d'uns bons textos, que llegits novament, i explicats des d'una nova perspectiva, cobraven vida en les interpretacions que en feia cada professor.  


La vetllada va acabar amb un sopar festiu al barri gòtic de Barcelona. 
Josep Mas

SORTIDA DELS DRACS

Ruta literària dels Dracs 

El passat mes d'abril els grups de 1r ESO vamanar a Barcelona, a fer una ruta literària que consistia en llegir uns textos i relacionar-los amb el drac que estàvem veient en aquell moment. El primer drac que vam veure està situat a l’estàtua de Colom, aquella figura que assenyala América. El text que vam llegir va ser L’onzè treball d’Hèrcules. Allà vam veure uns dracs que custodien l'escut de Barcelona.

El segon text va ser el de Jàson i el toisó d'or . Aquest text es llegeix a La Plaça Reial, el drac que hi ha està entortolligat als fanals d'aquesta plaça. El següent text es llegeix a la Rambla, al número 81, on es troba La casa dels paraigües. Aquesta botiga està acompanyada de la lectura d´una típica llegenda xinesa: Els quatre dracs. A la façana d'aquest edifici es troben molts dracs d'aspecte oriental.

El text de continuació és el primer text que es llegeix en castellà. Es llegeix Sant Joan, Apocalipsis 7-10,al carrer Montealegre, número 5. Aquí està situat el MACC. En un pati interior d´aquest edifici hi ha una estàtua de Sant Miquel Arcàngel trepitjant un drac que representa el diable.


Després cantem la cançó The Magic Dragon, que nosaltres coneixem com a Paff era un drac màgic. Ho vam fer tota la classe alhora en el carrer Montsió, on hi ha el local els quatre Gats. A la cantonada d´aquest local amb un carreró, a la paret i als fanals veiem molts dracs d´estil modernista.

Vam continuar caminant i vam llegir El cantar de los Ni belungos . Aquest és un altre text en castellà, que es llegeix a plaça Sant Iu. Els dracs els trobem al relleu d´una de les portes d´entrada a la Catedral de Barcelona, no a la principal.

El següent text es llegeix la Plaça del Rei. Aquest text està escrit en anglès i és un fragment de Harry Potter and The Philosofer's Stone. Aquí el drac costava de veure, és molt petit i està força amagat. I per últim, al carrer Paradís es llegeixen tres textos: El drac l'heroi i la donzella, Mecanica de llegendes, i Sant Jordi Brossià.

Aquesta sortida m´ha semblat molt interessant i molt divertida. És molt cultural perquè fas treball literari i de la ciutat. Cada vegada que vaig a Barcelona amb la meva família, els explico on podem trobar un drac i els faig que el busquin. Però no es va acabar aquí la sortida, sinó que també vam elaborar un mural ple de microrelats que vam escriure tots els alumnes de primer. Aquests microrelats tenen els dracs de protagonista i estan acompanyats per una il·lustració.

Ens ha agradat a tots molt! És una gran experiència.
Marta Rodríguez Sánchez 1-C