dimarts, 28 d’abril del 2015

La història de les marques esportives més famoses





Les esmentem cada dia, les coneixem perfectament, fins i tot algunes són tan famoses que les fem servir per referir-nos a un objecte. Les marques comercials de roba esportiva formen ja part del nostre dia a dia però, d'on van treure els seus noms? Darrere de cada una hi ha una història més o menys curiosa, i en aquest article repassem les més conegudes.

En primer lloc, trobem Nike, que potser és la primera marca esportiva en què pensem quan parlem d'esport a causa sens dubte de les seves grans campanyes de publicitat i als seus patrocinis en tots els esports i clubs més famosos. El nom de la marca, que en anglès es pronuncia (nai-ki), que fa referència a la deessa grega de la victòria, Niké: una petita figura alada que acompanyava a la deessa Atenea. El logotip de Nike, conegut com swoosh (el soroll que se sent en córrer) és una esquematització de l'ala de la deessa Niké. El seu eslògan Just do it és tan famós com la marca.
En segon lloc, hi ha Adidas i Puma fundades pels germans alemanys Adolf "Adi" i Rudolf Dassler, que en la dècada de 1920 van crear una fàbrica de roba i calçat esportiu sense una marca concreta. Durant la II Guerra Mundial van haver d'adaptar-se als temps que corrien, i la fàbrica va passar a fabricar botes militars. Durant l'enfrontament armat, Rudolf va haver de sortir del país, mentre el seu germà Adi seguia a Alemanya. Després de la guerra, l'empresa formada pels dos germans es va dividir i van decidir prendre cada un el seu propi camí: Adolf va fundar Adidas (el seu sobrenom "Adi" més les primeres lletres del seu cognom "Das"), mentre que Rudolph va optar pel sobrenom que tenia a la facultat: Puma.

Per últim, podem esmentar Reebok. Aquesta marca anglesa va ser adquirida per Adidas el 2005 i n'ha impulsat el canvi d'imatge i el rellançament. El seu nom fa referència a la paraula africana rhebok, un tipus d'antílop de la zona, per la velocitat en fabricar sabatilles de cursa. El seu anterior logo també feia referència a aquest animal, encara que de manera molt esquemàtica; l'actual és un triangle dividit en tres parts que fa al·lusió als tres vessants de l'entrenament: social, físic i mental.

En el comerç internacional de marques esportives, es troben algunes españoles i catalanes com:

La marca espanyola esportiva important, es va fundar a l'any 1965. El nom es deu a José Manuel, el primogènit de Fructuoso López, fundador de l'empresa. JOMA, José Manuel, va agafar les dos primeres lletres del nom del seu fill.

La marca catalana que al principi de la seva fundació es deia Bermeda però que després li van canviar el nom per Munich com la ciutat alemanya, perque van tenir un esdevediment important.


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Aquest bloc només publicarà aquells comentaris que segueixin les normes de cortesia socialment establertes.