dimarts, 18 de març del 2014

“Serà el primer cop que sortirem del país soles”

  Javiera Vilches i Alejandra Enamorado
Carla Arias, Emma Pastor, Liliana Cros i Laia Surós
Un cop més, com cada any, l'institut organitza un petit intercanvi amb l'institut alemany Marie-Curie-Gymnasium a Kirchzaten (Baden-Württemberg, Alemanya), amb l'objectiu que els alumnes aprenguin més anglès i aprenguin a socialitzar-se amb persones d'altres cultures, a més d'oferir-l'os l'experiència d'anar a un altre país sols amb només dotze o tretze anys.  Hem parlat amb quatre de les noies que, aniran a Kirchzaten a finals del mes de març: Carla Arias, Emma Pastor, Liliana Cros i Laia Surós, de la classe de 2n F d’ESO.

- Què us sembla l'intercanvi?
- Bé, emociona d'anar a Alemanya. Podrem millorar el nostre anglès, a més de conèixer gent nova. Serà el primer cop que sortirem del país soles.
- Què espereu fer un cop sigueu allà?
- Segon els nois de l'any passat, anirem a l'institut i coneixerem els nostres anfitrions.Suposem que coneixerem les nostres companyes d'intercanvi i descobrirem el que fan normalment a les seves cases i com són els seus menjars. Farem activitats junts durant el cap de setmana, aprendre com són ells i tenir una experiència agradable.

- Què és el que més por fa de l'altra família?
- El menjar, suposo, que no siguin gens simpàtics, que no m'ajudin a interaccionar i que deixin que m'espavili jo tota sola.

- Com t'imagines l'altre institut?
- L'imagino més gran, amb més gent i que tothom sigui més educat. Tal com el vaig veure a la pàgina web de l'institut.

- Què t'agradaria que passes mentre sou allà?
- M'agradaria que caigués neu, encara que a l'època que hi anirem serà molt poc probable que succeeixi


- Has parlat ja amb la teva companya d'Alemanya?
- Sí, quan ens van donar els telèfons, hem parlat i em sembla una persona molt simpàtica i agradable. Sí, jo he parlat amb el seu pare i és un home molt simpàtic. Jo igual, m'agrada molt la mare., jo parlo molt seguit amb ella.
-  T'agradaria anar-hi per més temps?
- Si, tot i que encara no he entat ni un dia m'agradaria que anéssim per més d'una setmana. Sí que m'agradaria. Doncs sí, em cau molt bé la meva companya i m'agradaria estar uns dies més amb ella.

Ja ho veieu, estan emocionadíssimes per anar a Alemanya, s'hi embarcaran a finals del mes de març, esperem que tot surti com s'espera i que aquesta sigui una experiència inoblidable per a aquestes quatre noies i per tots els alumnes que hi participen, tant catalans com alemanys.


                                                                          

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Aquest bloc només publicarà aquells comentaris que segueixin les normes de cortesia socialment establertes.