dimarts, 11 de juny del 2013

Georgina Tur: "Em sento molt orgullosa i molt satisfeta del meu treball"



 

El passat diumenge 2 de juny varen celebrar la 35a edició del premis Baldiri i Reixac a l'Espluga del Francolí. Dues alumnes de l'institut de Premià de Mar, Hady Camara i Georgina Tur, foren premiades pel seu treball de recerca (Turisme arqueològic al Maresme). El lliurament de premis fou presidit pel conseller de cultura Ferran Mascarell.
El premi per cada participant fou d'un xec de 700€ en nom de la Fundació Lluís Carulla, on aquests eren destinats a fomentar la lectura en català.
Els treballs premiats varen ser exposats perquè la gent els pogués apreciar i llegir.

El seu treball de recerca consta en fomentar el turisme pels diferents jaciments que hi ha a tota la nostra comarca. Can Ferrerons, Cella Vinària, la Fornaca, Torre Llauder i Can Modell són els jaciments treballats i duts a terme en el projecte. Cada un d'ells va ser visitats i elles varen fer entrevistes als responsables de cada un d'ells.

Vàrem entrevistar a una de les guanyadores, la Georgina Tur:

- Com et sents després d'haver exposat el treball?
Em sento molt orgullosa i estic molt satisfeta del meu treball.

- Creus que ha sigut difícil fer el treball de recerca?
Jo crec que no és difícil, però s'ha de treballar amb constancia i has de tenir les coses clares a l'hora de treballar-lo i quan l'acabes tens molta satisfacció.

- Ho has fet sola o acompanyada? Com és això?
Acompanyada. Ho he fet amb la Hady Camara, ja que el treball tenia molta informació i teníem que desenvolupar-lo molt bé, i això una persona sola li costaria molt. A més, ja vàrem treballar juntes en el projecte de recerca de 4rt ESO i això ens va incitar més a treballar juntes.

- Fes-nos cinc cèntims sobre el treball.
Doncs el treball bàsicament consta sobre el turisme arqueològic al Maresme i parlem dels diferents jaciments que hi ha a la zona i expliquem les seves caraterístiques i després el que fem, és promocionar-los per fer un favor als directors de cada jaciment.

-Amb quina ajuda has comptat? 
Primer de tot amb la meva companya Hady, i la nostra tutora i també professora de llatí, Margalida Capellà.  I en segon lloc als meus familiars que m'han recolzat en tot moment.

- Estàs nerviosa per recollir el premi?
 Sí, una mica, perquè no m'havia passat mai.

- Com et sents després d'haver aconseguit el premi?
Molt orgullosa.

- Creus que pots guanyar els altres premis? Per què?
Clar que sí, jo crec que el treball val molt la pena i crec que pot obrir moltes portes.

- Ha valgut la pena esforçar-se tant?
Sí, penso que hi ha gent que només ho fa per treure un cinc i ja està, però crec que has d'esforçar-te més i has d'aspirar a més.

- Per què ho has fet amb format web i no amb paper, com tothom? 
 Per què creiem que era una despesa econòmica i que valia la pena fer-ho amb format web perquè tothom pogués accedir i participar a les diferents activitats que s'hi presenten.


Guillem Tur i Sara Llerena

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Aquest bloc només publicarà aquells comentaris que segueixin les normes de cortesia socialment establertes.